Każda agencja SEO/SEM będzie w pierwszej kolejności celować waszą wspólną pracą w osiągnięcie jak najwyższej pozycji na liście wyszukiwania Google (SERP). Dlaczego Google? Tutaj odpowiedź jest bardzo prosta – bo to się zwyczajnie opłaca. Google jest niekwestionowanym gigantem, u którego sukces, kroczyć będzie za tobą, przez wiele jeszcze lat. Drugą istotną sprawą jest zadbanie o odpowiednią promocję strony na innych witrynach. Artykuły sponsorowane, link building – możliwości, jakby nie było jest bardzo wiele. Trzecią kwestią jest sama polityka Google oraz dynamicznie wprowadzane zmiany, na skutek wielu aktualizacji. Agencja SEO/SEM doskonale zdają sobie z tego sprawę i kierują Twoje działania, w stronę marginalizacji błędów, zwłaszcza tych, będących dla przeglądarek wyjątkowo ciężkimi. Liczne, dające się usłyszeć propozycję poddania witryny audytowi SEO, zdecydowanie nie są złymi pomysłami, wręcz przeciwnie.
Wytyczne stawiane przez Google, nie mają za zadanie wpływać wyłącznie na konkurencyjność, mają one również usprawniać funkcjonowanie samej wyszukiwarki, jej algorytmu oraz mają za zadanie chronić nas przed spamerskimi treściami. Samo poświęcenie strony audytowi SEO, służyć ma dogłębnej jej analizie, wyszczególnieniu elementów wymagających poprawy, oraz poszukiwaniu strategii marketingu, która da witrynie nowe życie i szansę na rozwój.
Tylko witryny z użyteczną i atrakcyjną treścią przedstawiona w sposób przejrzysty i wyczerpujący tematykę, są w stanie zaskarbić sobie uwagę odbiorców. Agencja SEO/SEM dokonuje pozycjonowania witryny w oparciu o wcześniej przeprowadzone analizy, oraz prognozy wysnute na podstawie wykonanych badań. Atrakcyjne i pożądane frazy powinny koniecznie znaleźć się w treści strony. Słowa kluczowe i frazy z długim ogonem to podstawa content marketingu, niebotycznie mocno wzbogacającego naszą witrynę. W przypadku korzystania z systemów zarządzania treścią typu platformy blogowe Wix lub WordPress należy upewnić się, że tworzone przez nie linki i strony są indeksowalne przez wyszukiwarki.
Istotne treści powinny być dostępne na wyciągnięcie ręki, w sposób intuicyjny. Tutaj pojawia się kwestia UX’a, jednak niekiedy może to zostać wspomniane w przypadku poświęcenia chwili audytowi SEO. Kolejną kwestią wpływającą na optymalizację strony są reklamy. Należy upewnić się, że odnośniki do nich nie mają wpływu na pozycjonowanie w wyszukiwarce. Można zablokować hiperlinki poprzez plik robots.txt albo używając atrybutu „rel” – jednak to zagadnienie, jest już nieco trudniejsze.
Strona powinna być tworzona nie z myślą o jej pozycjonowaniu, a o odbiorcy, który poszukuje konkretnych informacji. Treść właściwa, ważne nazwy i odnośniki powinny być zapisywane tekstem, a jeżeli autor decyduje się na umieszczanie obrazów w treści, powinien zostać użyty atrybut „alt” z tekstowym opisem. Należy także używać prawidłowego kodu HTML.
Istotną kwestią jest szanowanie czasu i bezpieczeństwa użytkownika. Wszystkie odnośniki w witrynie powinny odnosić się do istniejących, aktywnych stron. Dobrze jest zoptymalizować czas pobierania strony, co podnosi jej atrakcyjność dla odbiorcy. Warto na etapie projektu uwzględnić każdy rodzaj urządzeń –w tym także mobilnych, oraz różne przeglądarki. Na ile to możliwe należy zabezpieczyć połączenia strony za pomocą protokołu szyfrującego HTTPS. Witrynę trzeba stale monitorować pod kątem ataków hakerskich i sprawnie usuwać zmienione wskutek włamania treści.