Home > Biznes i marketing > Wysyłka towaru – o co powinny zadbać sklepy, przesyłając towar do klienta?

Wysyłka towaru – o co powinny zadbać sklepy, przesyłając towar do klienta?

Klient dokonując zakupów w sklepie internetowym zawsze liczy na bezproblemową przesyłkę zapakowaną w bezpieczny sposób. W końcu nie może on ponosić winy za ewentualne uszkodzenie towaru w transporcie. To sprzedawca musi zadbać o to, by paczka trafiła do rąk klienta w stanie nienaruszonym, zgodnym z opisem oferty – warto wiedzieć, jak to zrobić.

Jak zabezpieczyć paczkę?

Przedmioty w paczce powinny być rozmieszczone w taki sposób, by nie przemieszczały się w jej wnętrzu – najlepiej będzie wypełnić środek kartonu specjalnymi foliowymi wypełniaczami czy folią bąbelkową, pamiętając również o stabilnym rozmieszczeniu produktów. Oczywiście warto pamiętać także o dobraniu rozmiaru kartonu do zawartości. W celu szczelnego zamknięcia paczki stosuje się taśmy pakowe z nadrukiem, na których można umieścić logo firmy czy dowolne hasło reklamowe. Nie dość, że będą zabezpieczać przesyłkę przed przypadkowym otwarciem to spełnią także funkcję marketingową.

Co z kopertami?

Niektóre przesyłki są na tyle małe, że sprzedawcy wysyłają je w kopertach. W tym celu warto wybierać koperty bąbelkowe, które posiadają wnętrze osłonięte foliowymi pęcherzykami z powietrzem. Takie koperty chronią przesyłki przed uszkodzeniami mechanicznymi podczas transportu. Koperty nie wystarczy zakleić „fabrycznym” klejem – dobrze jest dodatkowo wzmocnić zamykanie właśnie poprzez przyklejenie taśmy pakowej odpowiedniej wielkości. Dobrym pomysłem jest dodatkowa ochrona przesyłki w postaci tzw. koperty kurierskiej lub nawet koperty bezpiecznej.

Avatar
Poszukiwacze Wiedzy
Jeśli poszukujesz cennej wiedzy, to niewątpliwie znalazłeś się we właściwym miejscu. Oddaj się lekturze naszego serwisu, a na pewno nie będzie to czas zmarnowany.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

trzy + sześć =