Zawieszenie gwintowane to jedna z łatwiejszych do przeprowadzenia modyfikacji mechanicznych pojazdu, które faktycznie mają wpływ na jego charakterystykę. Taki typ zawieszenia gwarantuje zdecydowanie większą sztywność w prowadzeniu i pewność w pokonywania zakrętów. Dodatkowo gwinty często pozwalają na modyfikację wysokości zawieszenia, co pozwala na osiągnięcie świetnych efektów wizualnych.
Większość osób montuje ten typ zawieszenia ze względu na niezwykły efekt wizualny – tzw. „gleba” jest niemożliwa do osiągnięcia bez niego. Ucięcie sprężyn fabrycznych amortyzatorów, albo sprężyna o krótszym skoku upośledza sposób prowadzenia, w przeciwieństwie do gwintu, który zmienia charakterystykę na bardziej sportową i bezpieczną, pewniejszą. Czy każde auto się do tego nadaje? Najprawdopodobniej tak, choć ilość pasujących zestawów jest różna w zależności od modelu. Zawieszenie gwintowane do Audi, jest łatwiej dostępne, niż np. takie do Daewoo.
Taka modyfikacja zawieszenia może też wymagać dodatkowego usztywnienia kielichów, bo w innym wypadku mogłoby wgiąć się do środka; najczęściej robi się to za pomocą rozpórki. Co ciekawe montaż zawieszenia gwintowanego nie musi wiązać się z utratą komfortu. Dobre zestawy oferują możliwość regulacji jego twardości (oddzielnie od samej wysokości, chodzi po prostu o skok sprężyny), zazwyczaj jest to bardzo proste. Wystarczy zestaw standardowych kluczy i kilka minut czasu. Dobrze zamontowany i ustawiony gwint pozwoli cieszyć się pięknym spasowaniem felgi z nadkolem i rewelacyjnym prowadzeniem.