Procesy biznesowe we współczesnych przedsiębiorstwach ulegają coraz większej automatyzacji. W wielu wypadkach jest to spowodowane rozwojem techniki. Nowoczesne oprogramowanie jest w stanie zastąpić pracę specjalistów niektórych dziedzin. Wiąże się to z redukcją kosztów oraz ryzyka popełnienia błędu.
W większości przedsiębiorstwach występuje tendencja do automatyzacji procesów wewnętrznych. Rzeczywiście, działy takie jak produkcja, magazynowanie czy księgowość, zyskują wiele na zastosowaniu zaawansowanego oprogramowania. Coraz większa jest jednak rola rozwiązań informatycznych w procesach obsługi klienta. Powszechne jest już dzisiaj zastosowanie platform, służących automatyzacji procesów sprzedażowych skierowanych do klientów indywidualnych. Coraz częściej jest też spotykany podobny proces w odniesieniu do obsługi klientów biznesowych. Służące temu platformy, takie jak te prezentowane na witrynie https://omnicommerce.pl/system-b2b/, umożliwiają uzyskanie licznych korzyści. Dzieje się tak dzięki zastosowaniu zaawansowanych rozwiązań informatycznych, umożliwiających usprawnienie wielu czynności. Efektem jest wzrost satysfakcji klienta oraz efektywności i zyskowności procesów sprzedażowych.