Rozrastająca się firma musi liczyć się nie tylko z większym zapotrzebowaniem na pracowników oraz przestrzeń biurową, ale także na sprzęt elektroniczny. Odpowiedni dobór, konfiguracja, obsługa gwarancyjna i serwisowa to proces na tyle czasochłonny, że wymaga zatrudnienia odpowiednich specjalistów, lub skorzystania z usług firmy zewnętrznej. Obsługa informatyczna firm to coraz prężniej działająca gałąź przemysłu.
Dużą zaletą skorzystania z usług firmy zewnętrznej, jest brak konieczności przechowywania sprzętu na miejscu. Wszelki zapas komputerów czy monitorów prowadzony jest przez kontrahenta, który dostarcza wskazany sprzęt w określonym terminie. Nie jest potrzebne też dedykowane pomieszczenie, ponieważ urządzenia przywożone są do biura już skonfigurowane. Kompleksowa obsługa IT to również stawianie całych sieci firmowych, zarządzanie dyskami, chmurami danych czy drukarkami i skanerami.
Zależnie od zakresu obowiązków, firmy świadczące takie usługi oferują różne cenniki oraz formy rozliczenia. Możliwe jest wycenianie pojedynczo każdego serwisu, jak i wykupienie pakietu. Zakup sprzętu wraz z konfiguracją przez taką firmę może być nawet tańszy, od standardowej, sklepowej ceny. Dodatkowo otrzymujemy sprzęt gotowy do działania, posiadający niezbędne programy, oraz podpięty do firmowej domeny. Takie działania zwiększają bezpieczeństwo przechowywanych danych, odcinając możliwość jakiejkolwiek ingerencji w firmową sieć, przez komputery niezautoryzowane.