Sklepy zarządzane przez duże firmy mają w zwyczaju często oferować swoim klientom towary przecenione, zarządzać promocje lub dawać rabaty na określone produkty. W oczywisty sposób wpływa to na ich wizerunek i popularność – zdobywają więcej klientów, firma staje się bardziej rozpoznawalna. Czy wykorzystywanie oferowanych przez sklep zniżek rzeczywiście jest dobrym pomysłem, czy to jedynie chwyt marketingowy?
Zastanawiając się nad możliwością wykorzystania oferowanych przez firmę rabatów, trzeba zastanowić się, czy nowa oferta sklepu rzeczywiście jest tak warta uwagi, jak sugerują pracownicy. Często po obniżeniu ceny o niemal niezauważalną sumę, na produkcie pojawia się jaskrawy napis „promocja”. Ma jedynie przyciągnąć klienta, który wychodzi z założenia, że kupując na promocji, zaoszczędzi.
Podobnie jest z rabatami – bywa, że podczas zakupów pracownicy do torby z produktami wkładają dodatkowo kupon rabatowy, który umożliwia zakup trzeciego produktu za pół ceny. Nikt jednak nie uświadamia klienta o tym, że kupon obowiązuje tylko podczas zakupów o określonej wartości lub z określonego działu. Rzecz jasna nie jest to nagminnie wykorzystywana metoda.
Wiele firm oferuje kupony rabatowe, które rzeczywiście warto wykorzystywać. Są to zwykle restauracje i kawiarnie, które oferują stałym klientom rabaty, np. wielorazowe zniżki lub oferują któryś z kolei posiłek gratis. Zwłaszcza popularne jest to w przypadku kawiarni – zdarza się, że dają klientom karty, na których można przyklejać odbierane podczas zakupów naklejki, by później odebrać za nie produkt gratis. Warto śledzić aktualne promocje w danych sklepach na https://duzerabaty.pl, ponieważ dzięki temu mamy szansę na zakup upragnionej rzeczy w znacznie niższej cenie.