Balon najbardziej kojarzony jest z dzieciństwem i zabawą. Warto zaznaczyć, że jest to zabawka prosta, tania i ponadczasowa. Kiedyś był to po prostu okrągły, gumowy przedmiot, wypełniony powietrzem, który zastępował dzieciom piłkę. Obecnie balony mają przeróżne kolory i kształty. Zabawa nie polega już tylko na ich podrzucaniu, ale można także np. formować rozmaite zwierzęta z balonów.
Podczas imprez plenerowych, na straganach możemy znaleźć inny, trochę droższy rodzaj balonów – tych napełnionych helem, które zamiast opadać na ziemię, jak w przypadku napełnionych powietrzem, cały czas wznoszą się do góry. Jest tylko jeden ich minus – wystarczy chwila nieuwagi i balon na zawsze zniknie w powietrzu.
Balony nie są jednak tylko zabawką dla najmłodszych. Wykorzystuje się je również jako element ozdobny, szczególnie w przypadku przystrajania pomieszczeń, w których odbyć ma się jakaś uroczystość, np. wesele czy urodziny. Dzięki temu tak ozdobione wnętrze wygląda ładnie i panuje w nim radosny nastrój. Inne zastosowanie tego gumowego przedmiotu możemy zauważyć w działaniach marketingowych różnych firm i instytucji.
Wśród wielu materiałów promocyjnych wciąż jednymi z najpopularniejszych są balony reklamowe, które zawierają logo i nazwę firmy oraz ewentualnie jakieś krótkie hasło. W tym przypadku również swą popularność zawdzięczają one niskiej cenie i wyjątkowemu wyglądowi, który przyciąga uwagę potencjalnych klientów. Takie przedmioty są łatwo dostępne w internecie, np. na https://www.flasz.pro/22-balony-reklamowe.