Układ klimatyzacji składa się z następujących elementów:
Skraplacz jest elementem, który schładza i osusza czynnik chłodniczy opuszczający sprężarkę, zamieniając go w ciecz.
Jeśli chcesz nabyć taki element, to koniecznie sprawdź stronę internetową: http://climapartner.pl/10699-SKRAPLACZ-1223806.html.
Parownik jest odpowiedzialny za ogrzewanie przedziału pasażerskiego Twojego pojazdu. Znajduje się on przed obudową filtra powietrza i pobiera stamtąd powietrze. Rdzeń parownika składa się z metalowych rurek, przez które przepływa gorący czynnik chłodniczy. Przechodząc przez te rurki, absorbuje on ciepło z wnętrza pojazdu. Proces ten powoduje kondensację pary wodnej w powietrzu przechodzącym przez parownik. Kondensat spływa do zbiornika zbiorczego zwanego kanistrem zaworu rozprężnego (EVAP), gdzie jest przechowywany do czasu, gdy może zostać uwolniony do oczyszczalni ścieków za pomocą pompy próżniowej.
Sprężarka spręża pary czynnika chłodniczego pod wysokim ciśnieniem do cieczy pod niskim ciśnieniem, ściskając je za pomocą obracających się wirników w wypełnionej olejem obudowie zwanej sprężarką spiralną lub sprężarką tłokową. Ilość energii wymaganej do działania klimatyzatora lub systemu grzewczego zależy w dużej mierze od jego wydajności; to znaczy od tego, ile ciepła należy usunąć z wnętrza pojazdu przy maksymalnym poziomie chłodzenia, utrzymując jednocześnie komfortowe temperatury wewnątrz.
To urządzenie usuwa wilgoć z układu, aby nie tworzyła się mgła na szybach podczas jazdy w wilgotnych warunkach pogodowych.