Pozycjonowanie w Google to nic innego jak ułatwienie wyszukiwarce znalezienia i zaindeksowania strony, ustalenia i podania użytkownikowi jej pozycji. Google udziela wskazówek jak tego dokonać, ale także jednoznacznie określa, jakie praktyki mogą skutkować nałożeniem kar antyspamowych, lub prowadzić do usunięcia strony z indeksu wyszukiwarki. Aby tego uniknąć, warto powierzyć pozycjonowanie strony profesjonalistom – iCEA z powodzeniem prowadzi wielkobudżetowe kampanie SEO oparte o zasady przyjęte przez Google.
Aby „zwrócić uwagę” wyszukiwarki, należy przede wszystkim zgłosić do Google prośbę o zaindeksowanie adresu URL. Powinno to mieć miejsce także po każdym wprowadzeniu istotnych zmian. Proces ten może trwać do kilku tygodni, a liczba adresów jest ograniczona. Jednocześnie trzeba zaznaczyć, że wielokrotne przesyłanie próśb o zaindeksowanie tej samej treści nic nie wnosi.
Drugą istotną sprawą jest zadbanie o odpowiednią promocję strony na innych witrynach. Linki wartościowe w indeksowaniu zdefiniowane są atrybutem „href”, poprzedzone tagiem „” i powinny zawierać obraz z atrybutem „alt” (w przypadku obrazów) lub tekst.
Google przyjmuje także pliki z mapami, których linki prowadzą do istotnych stron w witrynach. Należy również udostępnić stronę z tymi linkami w formie czytelnej dla użytkownika (indeks lub mapa strony). Liczba linków na stronie powinna być ograniczona (maksymalnie jest to kilka tysięcy odnośników).
Prawidłowa obsługa nagłówka http przez serwer pozwala na poinformowanie Google, kiedy zmieni się treść w stosunku do ostatniego indeksowania oraz na zmniejszenie obciążenia łącza.
Efektywne zarządzanie indeksowaniem może odbywać się z użyciem aktualnego pliku robots.txt na serwerze, co zapobiega indeksowaniu stron wyników wyszukiwania (przestrzenie nieskończone).
Firmie, jaką jest profesjonalna agencja SEO/SEM, nieobce są metody pozytywnie odbierane przez wyszukiwarki, których respektowanie przekłada się na efekt pozycjonowania.
Strona powinna zawierać pożyteczną treść, która powinna być przedstawiona w sposób przejrzysty i wyczerpujący tematykę. Agencja SEO/SEM doskonale wie, że pozycjonowanie witryny opiera się w dużej mierze na przewidywaniu, w jaki sposób potencjalny odbiorca szukałby jej w internecie – jakie słowa wpisałby w wyszukiwarkę. Frazy te powinny koniecznie znaleźć się w treści strony.
Warto zwrócić uwagę, żeby atrybuty „alt” oraz elementy „” były precyzyjne i opisowe, a projekt witryny podkreślał hierarchię pojęciową stron. W przypadku korzystania z systemów zarządzania treścią typu platformy blogowe Wix lub WordPress należy upewnić się, że tworzone przez nie linki i strony są indeksowalne przez wyszukiwarki.
Google, aby zinterpretować stronę jak najdokładniej potrzebuje zezwolenia na zaindeksowanie wszelkich istotnych zasobów (np. plików CSS i JavaScript), z których ta korzysta. Googlebot renderuje strony w taki sposób, w jaki widzi je użytkownik. Techniki stosowane w monitorowaniu aktywności internautów mogą wpływać na niepełne indeksowanie witryny.
Istotne treści powinny być na stronie widoczne domyślnie, ponieważ mimo indeksowania zasobów schowanych w elementach nawigacyjnych (rozwijane menu, karty), ich dostępność jest ograniczona dla użytkowników.
Kolejną kwestią wpływającą na optymalizację strony są reklamy. Należy upewnić się, że odnośniki do nich nie mają wpływu na pozycjonowanie w wyszukiwarce. Można zablokować hiperlinki poprzez plik robots.txt albo używając atrybutu „rel”.
Strona powinna być tworzona nie z myślą o jej pozycjonowaniu, a o odbiorcy, który poszukuje konkretnych informacji. Treść właściwa, ważne nazwy i odnośniki powinny być zapisywane tekstem, a jeżeli autor decyduje się na zamieszczenie obrazów w treści, powinien zostać użyty atrybut „alt” z tekstowym opisem. Należy także używać prawidłowego kodu HTML.
Istotną kwestią jest szanowanie czasu i bezpieczeństwa użytkownika. Wszystkie odnośniki w witrynie powinny odnosić się do istniejących, aktywnych stron. Dobrze jest zoptymalizować czas pobierania strony, co podnosi jej atrakcyjność dla odbiorcy.