Reklama w przestrzeni publicznej może przybierać różną formę. Poczynając od plakatów, ulotek i innych papierowych mediów marketingowych, przez promowanie produktu za pomocą pracowników, zachęcających do skorzystania z oferty, na zaawansowanych technologiach w stylu wyświetlaczy kończąc. I chociaż każda z wymienionych form ma swoje plusy i minusy, to tylko ostatnia ma niesamowitą przewagę tych pierwszych w stosunku do drugich. Korzystanie z wyświetlaczy w marketingu jest po prostu wygodne i skuteczne.
Korzystając z jego możliwości od razu eliminuje się problemy dwóch poprzednich modeli reklamy: niewidoczności tradycyjnego plakatu w nocy oraz niedostępności pracowników odpowiadających za promocję przez całą dobę. Ponadto reklama świetlna wykonana za pomocą ekranu LED, neonu lub innej, podobnej formy dużo skuteczniej przyciąga uwagę, bowiem w większości przypadków jest interaktywna. Jeśli chce się przyciągnąć wzrok, to właśnie nad nią firmy powinny się zastanowić.