Własny, unikalny wizerunek firmy pomaga wyróżnić się w świecie zaciekłej konkurencji. Stworzenie go wymaga jednak odpowiedniego przygotowania i pomysłu. Musimy na początek wiedzieć, po co chcemy zbudować własną markę. Jeśli nie mamy celu w kreowaniu własnego wizerunku, będzie on jałowy i przeźroczysty. Jeśli naszej działalności nie przyświeca konkretna misja, musimy określić wszystkie nasze mocne strony i stworzyć z nich swoistą esencję, fundament naszej marki.
Jeśli mamy cel, który przyświeca tworzeniu własnej marki i jesteśmy świadomi tego, co wyróżnia nas spośród konkurencji, możemy przystąpić do dzieła. O ile jeszcze nie jej nie wybraliśmy, musimy zacząć od nazwy. Nazwa powinna być prosta, wpadająca w ucho i chwytliwa. Zbyt długiej i skomplikowanej nikt nie zapamięta, a chodzi przecież o to, by zaistnieć w świadomości klienta. Kolejnym krokiem powinno być stworzenie strony internetowej. Prawie żaden biznes nie może już dzisiaj funkcjonować poza siecią, nawet lokalny. Ludzie przywykli do sprawdzania wszystkiego w internecie, musimy się z tym pogodzić.
Jeśli nie mamy doświadczenia w budowaniu stron to najszybszym, a zarazem najskuteczniejszym rozwiązaniem będzie skierowanie się do profesjonalisty. Wraz z rozwojem marketingu sieciowego powstało wiele przedsiębiorstw specjalizujących się w tworzeniu stron internetowych w Szczecinie działa co najmniej kilka agencji interaktywnych i reklamowych oferujących tego typu usługi. Nic też nie stoi na przeszkodzie, by zlecić projekt przedsiębiorstwu spoza naszego miasta.
Gdy stworzymy już fasadę prezentującą wizerunek naszej działalności poprzez stronę internetową, nazwę i logo, nie pozostaje nic innego jak dowieść jego prawdziwości. Markę buduje się nie tylko działaniami reklamowymi, ale też codzienną działalnością i jakością obsługi, usług czy produktu. Starajmy się więc zawsze dążyć do ideału, za który chcemy być powszechnie uznawani.