Nie każdy jest i musi być rekinem marketingu, stąd pojawiają się pytania pokroju, co to jest reklama kontekstowa, a zagadnienie to jest naprawdę proste. Mowa o strategii marketingowej, która wykorzystuje zawartość witryny lub aplikacji do dostarczania reklam użytkownikom. Jest to sposób, w jaki reklamodawcy mogą kierować reklamy do swoich odbiorców w oparciu o kontekst ich doświadczenia w sieci. To wszystko? Może ciut więcej? A i owszem, kontekstowa reklama odwdzięcza się nam niemałą korzyścią:
A to czubek góry lodowej… A tak na marginesie, reklama kontekstowa jest również znana jako „marketing kontekstowy”.
Kontekstowa reklama to rodzaj reklamy, która wykorzystuje kontekst bieżącej aktywności użytkownika do dostarczania odpowiednich reklam. Jest to bardziej ukierunkowany i skuteczny sposób reklamowania się w Internecie. Tradycyjna reklama dla kontrastu, opiera się głównie na idei „świadomości marki”, co oznacza, że będzie ona widoczna dla każdego, niezależnie od tego, co robi.
Z drugiej strony musimy szczegółowo wiedzieć, co to jest reklama kontekstowa, z tego powodu, że koncentruje się ona na kierowaniu do użytkowników, którzy najprawdopodobniej będą zainteresowani Twoją ofertą, nie jest to jednak takie proste i zautomatyzowane, bowiem nie mówimy o programmatic.
Kontekstowa reklama jest zauważalnie lepsza, ponieważ może wyświetlać reklamy, które faktycznie chcesz zobaczyć, a nie tylko marnować czas na nieistotne treści marketingowe, na których ci nie zależy.
Kontekstowa reklama to nowa forma reklamy, w której reklama jest dostosowana do indywidualnego użytkownika. To rozszerzenie personalizacji, która istnieje już od jakiegoś czasu. Skupmy się jednak na najbardziej optymalnym jej zastosowaniu. Najlepszym miejscem do wdrożenia kontekstowej reklamy są promocje w mediach społecznościowych i stronach internetowych. To dwa miejsca, które już znasz i zapewne Twoje preferencje. Celem tego typu reklamy byłoby przyciągnięcie uwagi ludzi, którzy widzieli już coś podobnego w swoim kanale lub witrynie – proste, nieprawdaż?
Istnieją trzy sposoby zarabiania na treściach i tworzenia treści przy ograniczonym budżecie.
1) Utwórz produkt.
2) Sprzedawaj swoje treści lub usługi.
3) Zarabiaj na reklamach
Fakt faktem brzmi to dosyć banalnie, jednak w rzeczywistości tak to działa i wystarczy powiedzieć, że trzeba sobie jakoś radzić. Ale hej! Wiesz już co to jest reklama kontekstowa i może właśnie ta forma promocji sprawi, że Twój biznes ruszy dalej, lub w gorszej sytuacji, będzie mógł ponownie wrócić na właściwe tory, przynajmniej my w to wierzymy i trzymamy za Ciebie kciuki!
Znajomość nowinek w świecie marketingu jest kluczowa, aby nie pozostawać w tyle, gdyż nikt nie lubi “zamykać drzwi” i dąży do tego, aby być tym, który jako pierwszy łapie za klamkę. Co to jest kontekstowa reklama, to zwyczajnie ciekawe i warte rozważenia rozwiązania i wierzymy, że nasz artykuł jakkolwiek zachęcił Cię, aby przyjrzeć się temu w praktyce, z czystym sumieniem to właśnie rekomendujemy!