Klient dokonując zakupów w sklepie internetowym zawsze liczy na bezproblemową przesyłkę zapakowaną w bezpieczny sposób. W końcu nie może on ponosić winy za ewentualne uszkodzenie towaru w transporcie. To sprzedawca musi zadbać o to, by paczka trafiła do rąk klienta w stanie nienaruszonym, zgodnym z opisem oferty – warto wiedzieć, jak to zrobić.
Przedmioty w paczce powinny być rozmieszczone w taki sposób, by nie przemieszczały się w jej wnętrzu – najlepiej będzie wypełnić środek kartonu specjalnymi foliowymi wypełniaczami czy folią bąbelkową, pamiętając również o stabilnym rozmieszczeniu produktów. Oczywiście warto pamiętać także o dobraniu rozmiaru kartonu do zawartości. W celu szczelnego zamknięcia paczki stosuje się taśmy pakowe z nadrukiem, na których można umieścić logo firmy czy dowolne hasło reklamowe. Nie dość, że będą zabezpieczać przesyłkę przed przypadkowym otwarciem to spełnią także funkcję marketingową.
Niektóre przesyłki są na tyle małe, że sprzedawcy wysyłają je w kopertach. W tym celu warto wybierać koperty bąbelkowe, które posiadają wnętrze osłonięte foliowymi pęcherzykami z powietrzem. Takie koperty chronią przesyłki przed uszkodzeniami mechanicznymi podczas transportu. Koperty nie wystarczy zakleić „fabrycznym” klejem – dobrze jest dodatkowo wzmocnić zamykanie właśnie poprzez przyklejenie taśmy pakowej odpowiedniej wielkości. Dobrym pomysłem jest dodatkowa ochrona przesyłki w postaci tzw. koperty kurierskiej lub nawet koperty bezpiecznej.