Materiały wspierające sprzedaż są wykorzystywane w sklepach detalicznych, aby pomóc klientom w podejmowaniu świadomych decyzji. Materiały te obejmują katalogi produktów, etykiety cenowe i oznakowanie. Tego typu materiały można zamówić przykładowo na stronie https://pos-solution.pl/.
Do materiałów tych należą miedzy innymi:
Katalogi produktów stanowią przegląd produktów i cen w sklepie. Można je znaleźć z przodu sklepu, w pobliżu wejścia, gdzie są łatwo dostępne dla klientów. Celem katalogu produktów jest dostarczenie informacji o wszystkich produktach, tak aby klienci mogli zobaczyć, co jest dostępne, zanim zrobią zakupy.
Etykiety cenowe służą do podawania ceny każdego artykułu w sklepie. Celem etykiety cenowej jest wskazanie, ile kosztuje dany przedmiot, aby klienci wiedzieli, ile będą musieli zapłacić przed dokonaniem zakupu. Dobrym sposobem na wyeksponowanie tych metek jest zawieszenie ich na półkach, na których się znajdują, lub przymocowanie ich do samych przedmiotów za pomocą taśmy lub sznurka.
Są często stosowane w celu przyciągnięcia klientów do określonego produktu. Celem tych promocji jest wywołanie podniecenia produktem poprzez oferowanie go po obniżonej cenie lub za darmo. Rabaty mogą dotyczyć konkretnych produktów, np. towarów sezonowych, które zostały oznaczone jako wyprzedaż, lub mogą być oferowane na wszystkie produkty w sklepie.
Są to małe, niedrogie przedmioty, które są umieszczone z przodu półki, aby zachęcić kupujących do dokonania zakupu. Podajniki mogą być wyświetlane na wiele sposobów, takich jak używanie ich jako podpórki lub do podtrzymywania innych przedmiotów na półce. Mogą być również stosowane w połączeniu ze znakami lub plakatami reklamującymi promocje lub sprzedaż.