Znajomość języków obcych jest jedną z kluczowych kompetencji zawodowych, szczególnie w środowisku międzynarodowym. Wiele osób skupionych na własnym rozwoju stawia na naukę i komunikację w języku biznesowym. Przede wszystkim angielskim. Jednak umiejętności te są bardzo zróżnicowane, a do tego sami kontrahenci nie zawsze posługują się mową Szekspira. W jaki sposób można sobie zatem poradzić z tym problemem w firmie?
W przypadku języków innych niż angielski, ale także w sytuacjach, gdy do negocjacji niezbędne są perfekcyjne umiejętności komunikacyjne i specjalistyczne, w tym na przykład prawnicze słownictwo, dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z oferty biura zajmującego się tłumaczeniami ustnymi, na przykład Wordit.pl. To z pewnością świadczy o profesjonalnym podejściu firmy do kontrahenta, całkowicie znosi barierę w porozumiewaniu się, a przede wszystkim pozwala na przeprowadzenie spotkania na najwyższym poziomie.
Jeśli dane przedsiębiorstwo funkcjonuje w środowisku międzynarodowym lub ma częste kontakty z zagranicznymi klientami, pomocne będę lekcje dla pracowników z native speakerem. Pomoże on przygotować się do ważnych spotkań biznesowych, czy prezentacji. Można z nim będzie także przećwiczyć odpowiedzi na kluczowe pytania, które mogą się pojawić.
Sposobem na nabranie płynności w mówieniu, jest wprowadzenie obowiązku posługiwania się danym językiem podczas firmowych zebrań. Zwłaszcza jeśli dotyczą one kontaktów z klientami. To pozwoli na oswojenie się ze specjalistycznym słownictwem i nauczy rozmawiania na tematy związane z produktami, czy usługami oferowanymi przez przedsiębiorstwo.